مقالات تخصصی معماری

بازسازی خانه کلنگی

بازسازی خانه کلنگی

بازسازی خانه کلنگی
امروزه به دلیل افزایش جمعیت و کمبود زمین و همچنین علاقه افراد به زندگی مدرن و ارزش بالای زمین های مسکونی، افراد ترجیح می دهند خانه های کلنگی خود را بازسازی کرده و بدین وسیله خانه ای نو با سلایق جدید و با سبک های نو و مدرن داشته باشند. در این مقاله با اصول بازسازی خانه های کلنگی آشنا خواهیم شد.

تاریخ مقاله : 1399/08/19

گروه دکوراسیون داخلی ایرانادکور، با سالها تجربه در نوسازی و بازسازی منازل و آپارتمانها، بهترین مشاور و یاور شما برای ارائه روش های تغییر دکور خانه با ایجاد تغییرات کوچک خواهد بود.

بازسازی خانه کلنگی

اهمیت بازسازی خانه کلنگی

گاه با تخریب نمودن اجزا و یا همه ساختمان که ممکن است با ساده ترین متدها و راهکارها همراه باشد می توان یک خانه کلنگی را بازسازی کرد. نیاز و تغییر به دور از هرگونه تکراری بودن باعث می شود بخواهیم از فضاها و عناصر بی روح و کسل کننده دور باشیم و در محیطی با امکانات بهتر و با علم مهندسی روز دنیا زندگی کنیم. محیطی آکنده از جذابیت و آرامش با تکنیک هایی از طراحی داخلی . تبعیت از اصولی حرفه ای و استاندارد شده در هر قسمت از این خانه ها بسته به کاربری و سلیقه ی افراد مواردی است که اهمیت بسیار خواهد داشت.

ایرانادکور

مواردی که باید برای نوسازی در نظر داشت

سیستم های تهویه، سرمایشی و گرمایشی و اصول فنی و استاندارد در هر بخش، توجه به ایمنی، استفاده از مرغوب ترین متریال ها، توجه کارشناسانه به تراز کردن دیوارها، عایق کردن صدا، ایجاد انواع سقف های کاذب با متریال کناف، استفاده از یک متد رنگ آمیزی اصولی در بخش های مختلف ساختمان، به کار گیری پنجره های دوجداره و درب های ضد سرقت، نورپردازی اصولی و استاندارد در هر بخش،  و در نهایت هوشمند سازی خانه تا حد امکان مواردی است که باید هنگام بازسازی خانه های کلنگی مد نظر قرار داد.

ساخت خانه قدیمی

ایده پردازی در بازسازی خانه

اگر در خانه قدیمی زندگی می‌کنید، ممکن است از کمبود فضا در قسمت‌های مختلف رنج ببرید. استفاده از المان‌ها و قسمت‌های مختلف خانه به طرز مختلف باعث بزرگ‌تر شدن فضای شما و زیبایی بیشتر محیط می‌شود. فرض کنید راه‌پله‌ای در خانه دارید، ز قسمت زیر آن به عنوان کتابخانه می‌توانید استفاده کنید. یا از فضای زیر پله می‌توانید، با اضافه کردن تخت و چراغ، به عنوان یک مکان برای استراحت و مطالعه استفاده کنید.

خونه قدیمی

همچنین می‌توانید فضای زیر کمد را کشو اضافه کرده و وسایل خود را در آن جای دهید. از چوب قفسه های کوچک درست کرده و آن را رنگ نمایید تا آن را به دیوار نصب کنید، که با این کار هم می‌توانید از وسایل تزینی برای زیبایی استفاده کنید، هم یکسری وسایل مثل کتاب یا دیگر چیزها را بر روی آن قرار دهید، تا همیشه برای شما در دسترس باشند.

نوسازی خانه

مراحل بازسازی خانه های فرسوده

مراحل بازسازی بستگی به قدمت بنا دارد. معمولا بناهای بین 25 تا 30 سال مراحل متفاوتی با بناهای بیش از 30 دارند. هرچه قدمت خانه بیشتر باشد؛ مقاوم سازی و تغییر زیربنای ساختمان بخش مهم تری از بازسازی را فرا می گیرد. بخشی از بازسازی مربوط به تعمیر است؛ بخش زیادی از این تعمیرات مربوط به تاسیسات آب وفاضلاب ساختمان و سیستم سرمایش و گرمایش می باشد. درصورت فرسودگی سیستم تاسیسات، نیاز به طراحی جدید و گاها تعویض کلیه سیستم تاسیسات ساختمان می باشد. نوسازی و تغییر معماری داخلی نیز جزیی مهم از پروسه بازسازی است که بهتر است قبل از شروع پروژه توسط متخصصین طراحی صورت گیرد.

کلنگی

مقالات زیر هم می تواند به شما کمک کند:

enlightenedمراحل بازسازی خانه

enlightenedبازسازی خانه‌های فرسوده

enlightenedزیبایی‌شناسی در طراحی داخلی

خانه قدیمی

سخن پایانی ایرانادکور

تیم دکوراسیون داخلی ایرانادکور، پیشرو در ارائه ایده های خلاقانه برای بازسازی منزل با انجام بزرگترین پروژه های بازسازی در شیراز، برای یاری رساندن به شما عزیزان جهت بازسازی حرفه ای منزل با کمترین هزینه آماده خدمت رسانی است. با در ارتباط باشد و مشاوره رایگان دریافت کنید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه