دکوراسیون

سبک های سقف پی وی سی

سبک های سقف پی وی سی

سبک های سقف پی وی سی
اولین خاصیت سقف کاذب پی وی سی مقاومت در برابر رطوبت است. به همین دلیل در ایران از این نوع سقف بیشتر در سرویس بهداشتی و حمام استفاده می شود. در صورتیکه با توجه به تنوع بالای این نوع سقف کاذب و همچنین وزن بسیار سبک و در نتیجه نصب بسیار بسیار آسان این نوع سقف، میتوان در مکان‌های مختلفی مثل رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها و با طرح‌های بسیار متنوع از آن استفاده کرد.

تاریخ مقاله : 1399/08/15

ایرانادکور معتبرترین نام در جنوب کشور در زمینه دکوراسیون داخلی، با در اختیار داشتن معماران خلاق آماده ارائه مشاوره، برنامه ریزی، طراحی و اجرای انواع عناصر و المان های دکوراتیو در خدمت شما عزیزان است. در نوشتارهای قبل در خصوص سقف کاذب حمام بیشتر صحبت کردیم در این مقاله هم به تعریف پی وی سی و انواع آن را شرح خواهیم داد.

سقف پ ی وی

پی وی سی (PVC) چیست؟

PVC نوعی پلاستیک سخت (پلی وینیل کلراید) است و از فرآورده نفتی به حساب می آید. به همین دلیل کاملاً ضد آب است و در برابر رطوبت دچار آسیب نخواهد شد. از پی وی سی برای کاربردهای مختلفی مثل کفپوش، کابینت و سقف کاذب استفاده می شود. پی وی سی بازار خود را در بین سایر متریال ها پیدا کرده است. در حمام و سرویس بهداشتی کاربرد پی وس سی بیشتر از همه جا به چشم می خورد که در این باره صحبت خواهیم کرد.

سقف PVC

مزایای سقف کاذب پی وی سی

ضد آب و قابل شست و شو است؛ عایق حرارتی است؛ عایق صوتی است؛ بسیار سبک است؛ شکل، طرح و رنگ‌های بسیار متنوعی دارد؛ بسیار سریع و آسان نصب می شود؛ متریال PVC و نیروی کار آن کاملاً در دسترس است؛ طول عمر بالایی دارد؛ قابلیت تعویض دارد؛ در برابر حشرات، قارچ و باکتری مقاوم است؛ دسترسی به تأسیسات برقی و لوله‌کشی پشت سقف کاذب فراهم است؛ مقدار مواد افزودنیِ مضر برای سلامت در آن بسیار کم بوده و در مقایسه با متریالی مثل آزبست کاملاً امن است.

ایرانادکور

معایب سقف کاذب پی وی سی

بعضی افراد حرفه ای و یا طبیعت دوست نگران آزاد شدن کلر موجود در سقف پی وی سی (که در حالت طبیعی یک گاز سمی و خطرناک است) هستند، اما خوب است بدانید که PVC حتی برای استفاده طولانی مدت کاملاً بی خطر است؛ از لحاظ زیبایی شناسی هم برخی آن را دوست ندارند، بعضی افراد بدلیل ظاهر مصنوعی از پی وی سی استفاده نمی کنند ؛ همچنین به دلیل ماهیت پلاستیکی، این متریال در معرض نور مستقیم خورشید دچار آسیب و پیچیدگی می شود.

سقف پی وی سی چیست

انواع سقف کاذب پی وی سی (PVC)

سقف‌های کاذب پی وی سی را به دو روش دسته بندی می کنند. اولین روش بر اساس ابعاد و در نتیجه روش نصب و دومین روش بر اساس شکل و نمای ظاهری.

دسته بندیِ انواع PVC از نظر ابعاد و نحوه‌ اجرا شامل :

پانل طولی: در ابعاد 0.2*6 متر یا 0.4*6 متر و با ضخامت 7 یا 8 میلیمتر، در طرح و رنگ‌های متنوع که برای نصب این نوع از سقف کاذب نیاز به زیرسازی خاصی وجود ندارد.

سقف کاذب

تایل: در ابعاد 60*60 سانتیمتر و ضخامت 8 میلیمتر و در زیرسازی‌های مشبکی که روی سقف اصلی نصب شدند، سوار می شوند.

سقف های پی وی سی بر اساس شکل ظاهری انواع زیر را دارند:

سفید مات و ساده: این حالت ساده‌ترین و ارزان‌ترین نوع سقف کاذب پی وی سی است.

سفید براق : این نوع از پانل پی وی سی مشابه با نوع قبلی و کاملاً ساده است، با این تفاوت که براق است.

چاپی و هات استمپ: که توسط دستگاهی با همین اسم ایجاد می شود. در فرآیند چاپِ این نوع پی وی سی، طرح روی ورق با تراشه‌های داغ مُهرزنی می شود و بعد از یک چسب مخصوص برای لمینت روکش PVC استفاده می گردد. ضد خش و براق بوده و در مقابل رطوبت و گرما مقاوم است.

سقف کاذب

مقالات زیر برای آگاهی بیشتر شما در این زمینه است:

enlightenedمزایا سقف PVC

enlightenedراهنمای خرید کف پوش PVC

enlightenedفرق کناف و PVC

PVC

سخن پایانی ایرانادکور

هر مصالح و متریالی که وارد بازار می شود، کاربر، مزایا و معایبی دارد که ممکن است افراد از آن ها بی اطلاع باشند. تیم طراحی دکوراسیون داخلی ایرانادکور، حین بازدید از محل، بهترین و مناسب ترین و کاربردی ترین متریال را به شما پیشنهاد خواهد داد. با ما از طریق شماره های اعلام شده در سایت در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. برترین اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور را با کمترین هزینه به شما ارائه خواهیم داد.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه