دکوراسیون

دکوراسیون اتاق بازی کودک

دکوراسیون اتاق بازی کودک

دکوراسیون اتاق بازی کودک
اتاق بازی کودک شاید یک کاربری جدید در میان فضاهای داخلی یک منزل یا حتی یک طرح کاربردی و جدا در سطح شهر باشد. اما رعایت اصول طراحی و اجرای دکوراسیون اتاق بازی کودک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تاریخ: 1399/8/15

شاید در دنیای امروزه که مادر و پدرها هر دو کارمند هستند، نیاز به یک فضای جدید برای نگهداری کودک خردسالشان بیشتر از گذشته احساس می‌شود. اتاق بازی کودک یکی از این فضاهای جدید در دنیای مدرن امروزه هستند که این وظیفه را بر عهده گرفته‌اند. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز در این نوشتار به بررسی دکوراسیون اتاق بازی کودک می‌پردازد.

دکور اتاق بازی کودک ایرانادکور

اتاق بازی کودک

افراد به دلایل مختلفی ممکن است تا بخواهند کودکان خردسال خود را به مهدکودک‌ها، اتاق بازی و یا هر محل دیگری بسپارند که از آن‌ها مراقبت کنند یا حتی اینکه به دلایل مختلف بخواهند یک اتاق بازی برای کودک خود در منزل ایجاد کنند. اتاق بازی کودک باید ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را داشته باشد تا بتواند کودک را سرگرم کند و فضایی شاد و مفرح برای او به وجود آورد. فرقی نمی‌کند این اتاق بازی کودک در خانه باشد یا خارج از فضای خانه! در هر صورت رعایت نکات زیر برای داشتن فضایی دلنشین امری ضروری است. رنگ آمیزی اتاق کودک نیز نیازمند توجه خاصی است.

ایرانادکور دکوراسیون اتاق بازی کودک

دکوراسیون اتاق بازی کودک

در هنگام طراحی و اجرای دکوراسیون اتاق بازی کودک عوامل متعددی تاثیرگذار هستند و هر کدام به نوبه خود باعث می‌شوند تا فضای اتاق بازی کودک جذاب و دلنشین شود. چیدمان اتاق بازی، تم رنگی، متراژ فضا و نوع اسباب بازی‌هایی که در اتاق کودک قرار می‌دهید، همگی در جذب کودک به این فضا و نگه داشتن طولانی مدت او در این اتاق تاثیرگذار هستند. بنابراین، باید در هنگام انتخاب انواع بازی‌ها و دکور اتاق بازی کودک دقت و توجه لازم را به خرج داد. تنوع طرح و رنگ در دکوراسیون اتاق کودک در اصل گویای روح لطیف و شاداب کودکان است. رنگ سقف اتاق کودک می‌تواند بیانگر اهمیت این موضوع باشد.

بهترین دکوراسیون اتاق بازی کودک

باید تمامی آیتم‌ها و مبلمان اتاق بازی کودک با یکدیگر هماهنگی داشته باشند و از دیدهای مختلف مانند رنگ، طرح و چیدمان مکمل یکدیگر باشند. کودک قرار است تا در این فضا از اوقات فراغت خود لذت ببرد و ساعاتی را بدون والدین خود در دنیای کوچک خود به تنهایی سپری کند. بتابراین، اتاق بازی کودک باید برای او جذابیت داشته باشد. استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های کودکانه یا استیکرهای دیواری جذاب و متنوع باعث می‌شود تا فضای اتاق بازی کودک حال و هوای کودکانه به خود بگیرد.

دکور اتاق بازی کودک

یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون اتاق کودک در اصل توجه به رنگ‌ها و هارمونی رنگ در اتاق بازی کودک است. رنگ‌ها تاثیر بسیار زیاد و مستقیمی بر روحیه و اخلاقیات کودک دارند. بنابراین در مرحله اول باید با شناخت کامل رنگ‌ها و تاثیر آن‌ها بر روحیات کودک به انتخاب بهترین رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها با یکدیگر بپردازیم. همچنین می‌توان از عناصر طبیعی مانند درخت، جنگل، کلبه و غیره برای دکوراسیون اتاق کودک الهام گرفت و فضای داخلی اتاق بازی را به شکل کلبه جنگی یا یک خانه درختی طراحی و اجرا کرد.

ایرانادکور دکور اتاق بازی کودک

دیزاین اتاق کودک به تنهایی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. والدین و هر طراح باید با رعایت نکات اساسی و مهم در دیزاین اتاق کودک به انتخاب بهترین‌ها برای کودک بپردازند. مطالعه مقالات زیر به شما در روند انتخاب بهترین دیزاین برای اتاق کودک کمک خواهد کرد.

enlightenedدیزاین اتاق نوزاد

enlightenedتزیین اتاق کودک پسر

enlightenedتم سبز برای اتاق خواب کودک 

دکوراسیون اتاق بازی کودک ایرانادکور

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منازل و دفاتر اداری و تجاری در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا خدماتی شایسته و منحصر به فرد را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه