طراحی باغ و فضای سبز

ایده‌های خاص برای طراحی پشت‌بام

ایده‌های خاص برای طراحی پشت‌بام

ایده‌های خاص برای طراحی پشت‌بام
امروزه توجه بیشتری به سمت پشت بام منزل جلب شده است. کاهش ارتباط انسان با طبیعت باعث شده است تا انسان تلاش کند تا در هر فرصتی که به دست می‌آورد با طبیعت ارتباط برقرار کند. استفاده از ایده‌های خاص برای طراحی پشت بام به همین منظور است.

تاریخ: 1399/7/9

در گذشته شاید کمتر به بالکن و پشت بام خانه‌ها اهمیت داده می‌شد و هیچ وقت بحثی در مورد طراحی و ایده‌های خاص برای تزیین پشت بام خانه وجود نداشت، اما امروزه همه چیز متفاوت است. به بالکن و پشت بام خانه‌ها بسیار اهمیت داده می‌شود. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز با داشتن ایده‌های خاص برای طراحی پشت بام در این نوشتار همراه شماست.

طراحی پشت بام 7

طراحی پشت بام

پشت بام شما می‌تواند یک فضای شیک و منحصر به فرد در منزل شما به حساب آید، فقط کافی است تا کمی خلاقیت در طراحی و ایجاد یک فضای دلنشین بر روی پشت بام منزل خود به خرج دهید. طراحی پشت بام سبز یا روف گاردن بر روی پشت بام منزل یکی از ایده‌های کاربردی و زیبا برای طراحی پشت بام به حساب می‌آید. علاوه بر روف گاردن، ایده‌های دیگری نیز وجود دارند که شما می‌توانید به وسیله آن‌ها به طراحی پشت بام منزل خود بپردازید و فضایی دلنشین و صمیمی را برای گردآوری اعضای خانواده دور هم فراهم کنید.

طراحی پشت بام 8

بام یک ساختمان با توجه به اینکه در بلندترین نقطه ساختمان قرار گرفته است، می‌تواند چشم‌اندازی زیبا و به دور از هرگونه مزاحمت را برای شما فراهم کند. پس اگر در یک آپارتمان بلند با متراژ کم و بدون حیاط بزرگ یا فضای سبز زندگی می‌کنید، از پشت بام ساختمان غافل نشوید. احتیاجی نیست تا هزینه گزافی برای طراحی پشت بام سبز بدهید، شما با استفاده از ایده‌های خلاقانه و خاص نیز می‌توانید پشت بام زیبایی داشته باشید. شاید بتوان ادعا داشت که طراحی فضای سبز ویلا دارای اصول مشابهی مانند طراحی پشت بام باشد.

طراحی پشت بام 1

نکات طراحی پشت بام

شما می‌توانید به راحتی از گلدان‌های کوچک و بزرگ که گل‌های خوشرنگ و همراه با گیاهان و درختچه‌های کوچکی که همیشه سبز هستند استفاده کنید و فضای سبز دلنشینی را در محیط پشت بام خود ایجاد کنید. در هنگام استفاده از گیاهان و گلدان‌ها توجه داشته باشید که نباید تمام فضای پشت بام را به صورت نامنظم و به هم ریخته از گلدان پر کنید. هر چه فضا مرتب‌تر و خلوت‌تر باشد، قطعاً محیط دلبازتری خواهید داشت. رعایت اصول طراحی فضای سبز و محوطه‌سازی به شما در این روند کمک خواهد کرد.

طراحی پشت بام 2

در طراحی پشت بام منزل حتی شما می‌توانید از مدل‌های سبک سنتی نیز استفاده کنید. گذاشتن یک تخت بزرگ سنتی که با عناصری از طراحی سنتی تلفیق شده است و فضایی دل‌انگیز و خاطره‌انگیز را تداعی می‌کند، قطعاً برای یک دورهمی خانوادگی در بعدازظهر روزهای تعطیل بسیار مناسب است. همچنین فراهم کردن نورپردازی مناسب نیز می‌تواند زیبایی فضا را دوچندان کند. بهترین مدل طراحی پشت بام فقط با استفاده از ایده‌های خلاقانه شما اتفاق می‌افتد. پس از تغییر نهراسید و خلاقانه عمل کنید.

طراحی پشت بام 3

اگر شما نیز به دنبال ایده‌های خاص و منحصر به فرد برای زیباسازی فضای پشت بام و محوطه باغ ویلا خود هستید، باید به یاد داشته باشید که کسب اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه به شما کمک بسیاری خواهد کرد. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به مطالعه مقالات زیر بپردازید.

enlightenedروف گاردن چیست؟

enlightenedروف گاردن و عوامل طراحی

enlightenedکاربرد گیاهان در طراحی فضای سبز

طراحی پشت بام 4

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا خدماتی شایسته و منحصر به فرد را به شما عزیزان ارائه دهد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه