نور پردازی

نورپردازی ساختمان

نورپردازی ساختمان

نورپردازی ساختمان
نورپردازی ساختمان یکی از بخش‌های مهم و جدانشدنی از دکور داخلی و بیرونی یک ساختمان به حساب می‌آید. بهترین حالت نورپردازی ساختمان فقط با داشتن آگاهی و دانش طراحی اتفاق می‌افتد.

تاریخ: 1399/7/7

نورپردازی یک ساختمان شامل بخش‌های مختلف درونی و بیرونی ساختمان می‌شود. نورپردازی ساختمان یکی از آیتم‌های موثر در نمای ساختمان به حساب می‌آید. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز همواره تلاش می‌کند تا خدماتی شایسته را به شما عزیزان ارائه دهد.

بهترین نورپردازی ساختمان

معرفی انواع نورپردازی ساختمان

معرف ساختمان شما در شب و در هنگام تاریکی، فقط نورپردازی ساختمان است. نورپردازی ساختمان به دو بخش نورپردازی داخلی و نورپردازی نمای بیرونی ساختمان تقسیم می‌شود. نورپردازی یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند نمای ساختمان را زیبایی دوچندانی ببخشد. یک ساختمان اداری، تجاری یا مسکونی را فقط از سبک نورپردازی و مدل طراحی نمای آن می‌توان در شب تشخیص داد. همان طور که نمای ساختمان در اصل اولین عامل ارتباطی بین افراد و ساختمان است، نورپردازی نمای ساختمان نیز بر اثرگذاری این موضوع ارتباط مستقیم دارد. آشنایی با اصول نورپردازی نمای ساختمان به شما در این روند کمک خواهد کرد.

روش جدید نورپردازی

انواع روش‌های مختلفی که در نورپردازی نمای ساختمان به کار برده می‌شوند، باعث می‌شوند تا بتوان با راحتی بیشتری کاربری‌های مختلف ساختمان را تشخیص داد. امروزه، طراحی و اجرای تخصصی نورپردازی ساختمان به یکی از آیتم‌های اصلی و ضروری تبدیل شده است. در هنگام طراحی و اجرای نورپردازی ساختمان از روش‌هایی مانند نورپردازی با وال واشرهای LED، نورپردازی تخصصی با جت لایت‌ها، نورپردازی نمای ساختمان با چراغ‌های دکوراتیو و همچنین نورپردازی با ریسه‌های ال ای دی استفاده می‌شود که هر کدام دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود می‌باشند. نور در دکوراسیون داخلی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.

نورپردازی ساختمان

نورپردازی ساختمان

یکی دیگر از آیتم‌های نورپردازی ساختمان شامل نورپردازی فضای داخلی می‌شود. نورپردازی فضای داخلی نیز شامل بخش‌های مختلفی می‌شود و مهم‌ترین اصل در نورپردازی دکوراسیون داخلی ساختمان در اصل تامین نور و روشنایی لازم برای فضا است. در نورپردازی داخلی باید از لایه‌های مختلفی از نورپردازی استفاده کرد تا در نهایت به نتیجه مورد دلخواه رسید. آشنایی با انواع لایه‌های نورپردازی در طراحی داخلی همیشه به طراح و معمار کمک می‌کند تا بتواند کاملاً اصولی و مناسب روش نورپردازی داخلی ساختمان را مشخص کند.

مدل نورپردازی ساختمان

اگر شما در نورپردازی داخلی ساختمان از لایه‌های متفاوت نورپردازی استفاده می‌کنید، باید توجه داشته باشید که میان چراغ‌ها و نوع نورپردازی آن‌ها باید هماهنگی و تناسب وجود داشته باشد. استفاده از نور مخفی و روشنایی غیر مستقیم به منظور تاکید بر عناصر اصلی و المان‌های شاخص در منزل بسیار تاثیرگذار و مهم می‌باشد. برای مثال استفاده از نور مخفی سقف آَشپزخانه یکی از روش‌های موثر در زیباسازی فضای دکوراسیون داخلی می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دکوراسیون داخلی و نورپردازی به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به مطالعه مقالات زیر بپردازید.

enlightenedاصول نورپردازی کافی شاپ

enlightenedطراحی دیوار پشت تی وی

enlightenedنورپردازی مکان‌های اداری و عمومی

نورپردازی داخلی ساختمان

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای نما و نورپردازی ساختمان در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا برترین و خاص‌ترین خدمات را به شما همراهان گرامی ارائه دهد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه