طراحی باغ و فضای سبز

طراحی فضای سبز ویلا

طراحی فضای سبز ویلا

طراحی فضای سبز ویلا
طراحی فضای سبز ویلا یکی از طراحی‌های تخصصی و خاص به حساب می‌آید که همراه با طرح سه بعدی صورت می‌گیرد. آشنایی با اصول طراحی فضای سبز ویلا به شما در داشتن طرحی شیک و منحصر به فرد کمک خواهد کرد.

تاریخ: 1399/7/4

طراحی فضای سبز ویلا و اجرای محوطه سازی در اصل بخشی جدانشدنی از یک ویلا و طراحی آن به حساب می‌آید. شناخت اصول و تکنیک‌های طراحی فضای سبز ویلا و استفاده از آن در فضای سبز محوطه به شما کمک می‌کند تا محیطی خاص و بی‌نظیر را داشته باشید. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز در این مقاله به بررسی نحوه طراحی فضای سبز ویلا می‌پزدازد.

طراحی فضای سبز ویلا6

طراحی فضای سبز ویلا

در طراحی فضای سبز باغ و ویلا باید به مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته این طراحی دقت کرد. مهم‌ترین نکته ایجاد فضایی آرامش بخش و دلچسب به منظور گذران اوقات فراغت و لذت بردن از زندگی است. به دلیل دنیای صنعتی امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، بیشتر زندگی‌ها به آپارتمان‌هایی با متراژ پایین محدود شده‌اند. بنابراین، انسان برای کسب انرژی مجدد خود و آرامش به طبیعت و گذراندن وقت در طبیعت نیازمند است. در طراحی فضای سبز ویلا همیشه المان‌های متعددی مانند آلاچیق، آبنما و استخر وجود دارد که باید به بهترین نحو جاگذاری شوند. پشت بام سبز یکی از راه‌حل‌های انسان برای ارتباط با طبیعت است.

طراحی فضای سبز ویلا4

بخش اصلی و جدانشدنی طراحی فضای سبز ویلا و یا باغ در اصل گیاهان می‌باشند. گیاهان متنوع و رنگارنگی که اصلی‌ترین بخش زیبایی فضا سبز ویلا را به وجود می‌آورند. هر کدام از گیاهان دارای ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فرد خود می‌باشند که باید پس از شناخت هر کدام از آن‌ها به صورت آگاهانه به انتخاب گیاهان برای فضای سبز ویلا اقدام کرد. در این میان، آشنایی با کاربرد گیاهان در طراحی فضای سبز به شما کمک می‌کند که بهترین گیاهان را برای طراحی فضای سبز ویلای خود انتخاب کنید.

طراحی فضای سبز ویلا3

اصول طراحی فضای سبز ویلا

اولین و مهم‌ترین بخش در طراحی فضای سبز ویلا داشتن ایده و طرح اولیه است. طراحی سه بعدی اولیه مانند نقشه راه عمل می‌کند و به شما کمک می‌کند تا قبل از اجرا، به راحتی بتوانید هماهنگی بین آیتم‌های مختلف طراحی و مصالح را مشخص کنید. سعی کنید از همان سبک و سیاقی که برای طراحی ویلا استفاده کردید، در هنگام طراحی فضای سبز ویلا نیز استفاده کنید تا هماهنگی خاصی بین کل اجزای پروژه وجود باشد. طراحی فضای سبز و محوطه سازی یکی از کارهای تخصصی است که باید همواره با داشتن ایده اولیه صورت پذیرد.

طراحی فضای سبز ویلا

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در طراحی فضای سبز ویلا در اصل توجه به ایده‌های خلاقانه و استفاده اصولی و صحیح از المان‌های تزیینی باغ و فضای سبز است. پل‌های چوبی کوچک در مسیرهای مشخص که مسیر آب باریکی از زیر آن‌ها عبور می‌کند، آلاچیق‌های چوبی کوچک و بزرگ، رعایت هارمونی رنگ در میان گیاهان انتخابی برای کاشت و در نهایت یک نورپردازی صحیح و اصولی می‌تواند زیبایی فضای سبز ویلا را دوچندان کند. شناخت انواع خاک در طراحی باغ ویلا به شما کمک می‌کند تا در انتخاب گیاهان مناسب اشتباه نکنید.

طراحی فضای سبز ویلا2

اگر شما نیز به دنبال ایده‌ای خلاقانه و خاص برای طراحی و اجرای فضای سبز ویلا و باغ خود هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

enlightenedفرم‌های هندسی در طراحی فضای سبز

enlightenedروف گاردن چیست؟

enlightenedاصول سازماندهی فضای سبز

طراحی فضای سبز ویلا1

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای محوطه‌سازی باغ و ویلا در شیراز و جنوب کشور همواره سعی می‌کند تا خدماتی خاص و منحصر به فرد را به شما عزیزان ارائه کند.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه