طراحی باغ و فضای سبز

طراحی استخر باغ و ویلا

طراحی استخر باغ و ویلا

طراحی استخر باغ و ویلا
یکی از مفرح ترین سرگرمی ها شنا در محیطی خصوصی است به ویژه اگر این فضا باغ و ویلا باشد. طراحی استخر باغ و ویلا معمولاً محدودیت‌های خاصی دارد. اغلب طرح کلی استخر ویلا یا استخر باغ همزمان با نقشه معماری و طراحی داخلی ساختمان ارائه میشود. اما گاهی هم پس از ساخت ویلا تصمیم به ساخت استخر میگیریم، اینجاست که نیازمند طراحی زیبا و کاربردی استخر هستیم در این نوشتار نکاتی در این خصوص بیان خواهیم کرد.

تاریخ مقاله : 1399/05/23

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی، طراحی باغ و فضای سبز، فضاهای اداری، تجاری و… شما را به مطالعه اجرای دکوراسیون مدرن برای ویلا در این نوشتار دعوت می کند.

طراحی استخر باغ و ویلا

ساخت استخر باغ و ویلا

در همین ابتدا موضوعی کاربردی را شفاف کنیم، مهمترین مسئله ای که در ساخت استخر ویلا یا استخر باغ باید در نظر گرفت این است که حداقل طول استخر باید ۳ برابر قد یک انسان بالغ باشد. با توجه به این معیار، حداقل ابعاد توصیه شده برای طول استخر ۶ متر و برای عرض استخر ۴ متر و برای عمق استخر ۱ متر در نظر گرفته شده است. به منظور ایجاد آسایش  فیزیکی شناگران در داخل استخر به ازای هر نفر ۵ متر مربع مساحت نیاز است تا شناگران با یکدیگر برخورد نکنند.

طراحی استخر باغ و ویلا

روش های ساخت استخر

پس از خاکبرداری محل استخر میتوان سازه استخر را با استفاده از دو روش ساخت دیوار با بلوک سیمانی یا بتن مسلح  اجرا کرد. در صورتیکه استخر باغ دارای طول ، عرص و عمق زیاد باشد و انحنا در طرح استخر وجود داشته باشد ملزم به ساخت استخر به شیوه بتن مسلح هستیم. با توجه به اینکه ساخت دیواره استخر با بتن مسلح نیاز به قالب بندی و آرماتورگذاری دارد هزینه اجرای آن قطعا بیشتر از استخرهای با بلوک سیمانی است.

طراحی استخر باغ و ویلا

جا نمایی استخر باغ و ویلا

جانمایی استخر ویلا و باغ باید طوری انجام شود که استخر در طول روز و به ویژه در ساعات بعد از ظهر و عصر بیشترین نورگیری از خورشید را داشته باشد و آب آن گرم شود. با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران اگر کاسه استخر به سمت جنوب یا غرب جانمایی شود بهترین نور گیری را خواهد داشت البته باید به موانع رسیدن نور خورشید به استخر هم توجه داشت. این موانع میتواند شامل درختهای بلند، عمارت ویلا و یا حتی سایه بان پارکینگ نیز بشود که باید آن ها را حتما مو نظر داشت.

طراحی استخر باغ و ویلا

استخر روباز یا سرپوشیده ؟

از موارد مهم به خصوص در فرهنگ ما بحث دید داشتن استخر از ساختمان های با ارتفاع بالاتر در همسایگی ویلا است. در صورتیکه نتوان با استفاده از طراحی فضای سبز و پوشش درختان این محدودیت دید را ایجاد کرد میتوان با استفاده از ساخت یک پوشش موقت یک سقف موقت برای استخر روباز ایجاد کرد. در غیر اینصورت بهتر است استخر باغ رو باز باشد تا بتوانید از آفتاب و نور بخوبی استفاده کنید.

طراحی استخر باغ و ویلا

مقالات زیر تقدیم به شما:

enlightenedبهترین طراحی محوطه ویلا در شیراز

enlightenedکم هزینه ترین محوطه سازی باغ

enlightenedایده های کم هزینه برای دکوراسیون باغ

طراحی استخر باغ و ویلا

سخن پایانی ایرانادکور

هنگام طراحی استخر ویلا یا استخر باغ باید به نکات بسیاری توجه داشت، ایمنی، تاسیسات، در نظر گرفتن محلی برای نگهداری تجهیزات و مواد شیمیایی مورد استفاده برای تصفیه آب و بسیار موارد دیگر که یک تیم حرفه ای می تواند تمام مراحل را به خوبی به عهده بگیرد. ما نیز به عنوان بهترین مجری محوطه سازی در باغ و ویلا در جنوب کشور، می توانیم در کنار شما باشیم تا فضایی رویایی در کنار رعایت اصول ایمنی در طراحی و اجرای محوطه سازی را داشته باشید. با ما از طریق شماره های اعلام شده در وب سایت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه