آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

سبک شیک کلاسیک برای آشپزخانه

سبک شیک کلاسیک برای آشپزخانه

سبک شیک کلاسیک برای آشپزخانه
دکوراسیون کلاسیک همیشه یکی از سبک های پرطرفدار بوده و هست. یکی از المان های مهم سبک کلاسیک، کابینت کلاسیک ممبران و کابینت کلاسیک چوبی است که جذابیت خاصی دارد. یک کابینت باید چه اِلمان هایی داشته باشه تا به آن نام کلاسیک بدهیم؟ امروز در این مورد صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تاریخ مقاله : 1399/05/16

ایرانادکور نامی آشنا در دکوراسیون داخلی ، دارای پروژه های بسیار موفق در خصوص طرح بندی و سازماندهی آشپزخانه ، برای ارائه بهترین و خلاقانه ترین ایده ها در خدمت شما است .

کابینت کلاسیک

سبک های کلاسیک و مدرن

سبک کلاسیک به طور کلی در مقابل سبک مدرن به کار میرود. این قضیه در مورد دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه هم صادق است. با اینکه این دو سبک از دکوراسیون، در تقابل باهم نیستند اما تفاوت هایی بنیادین باهم دارند و می توان آن ها را باهم مقایسه کرد. البته با وجود تفاوت هایی مشخص، گاهی مرز مشخصی برای این دو نوع از سبک ها وجود ندارد اما بهرحال می توان تا حدی آ« ها را تفکیک نمود.

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک چیست؟

ویژگی اصلی هنر کلاسیک یعنی نوستالژی بودن در سبک کلاسیک نمایان است. مثلا در آشپزخانه کلاسیک، کابینت ممبران کلاسیک و یا کابینت چوب کلاسیک طرح و نقش های مختلف ساده و پیچیده بر روی کابینت وجود دارد و کابینت حالت ساده و زاویه دار مدرن را ندارد که این از مشخصه های این سبک از کابینت هاست. پاخورها و تاجهای پرنقش و یا درب های دارای معرق و منبت و درب هایی که سطح بالشی شکل و منحنی دارند از مشخصه های طرح های کلاسیک کابینت است.

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک چوبی

کابینت کلاسیک آشپزخانه عموماً دارای طرح های ساده نبوده و نقش و نگار های زیادی دارد. این کابینت اجزایی مثل تاج دارد که در کابینت های مدرن هرگز به چشم نمیخورد. همچنین سرستون های منبت کاری شده و قاب های زیبا از دیگر ویژگی های کابینت های کلاسیک است. وجود بوفه هایی با درب شیشه ای در این سبک از کابینت نمایان است. در این بوفه ها که حالت ویترینی دارند، ظروف و وسایل دکوری کلاسیک قرار گرفته و نمایش داده می شوند. وسایلی براق و طلایی و درخشان!

کابینت کلاسیک

مشخصات دیگر کابینت کلاسیک

یکی دیگر از ویژگی های شاخص کابینت های کلاسیک قرینه بودن تمام اجزا است. کلاً طراحی آشپزخانه کلاسیک براساس قرینگی صورت میگیرد و ما کمتر میتوانیم جاهایی را پیدا کنیم که قرینه نباشند. چراکه سبک کلاسیک یه سبک رسمی و درباری است و هنر و قرینگی در آن بخوبی به چشم می خورد. کابینت های کلاسیک عموماً از جنس چوب یا ممبران بوده یا دارای طرح چوب هستند. رنگهای سفید، رنگ های کرم، مرواریدی، قهوه ای، گردویی، خاکستری و به طور کلی رنگ های سنگین مخصوص  کابینت های کلاسیک است.

کابینت کلاسیک

کابینت رومی در سبک کلاسیک

یکی از جذابترین مدل های کابینت کلاسیک، مدل کابینت رومی است که دکوراسیون منزل شما را  به یک قصر با شکوه شبیه می کند. برخی معتقدند مشخصه سبک طراحی کابینتی که با عنوان کابینت رومی در ایران مطرح شده، طراحی های ستون مانند در کابینت و یا حتی آشپزخانه است. از بوفه و ویترین هم در کابینت رومی استفاده می شود.

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک اورپایی

یک مدل کابینت کلاسیک سفید جذاب و چشم ربا است که تاج بالای گاز که محل قرار گرفتن هود است، پاخورها، بوفه ها و حتی طرح پرده ها تماماً کلاسیک است. حتی سبک لوستر بالای جزیره هم کلاسیک است و چشم را جذب خود میکند. تلفیق رنگ قهوه ای و طرح چوب کفپوش و رنگ سفید کابینت ها هم با اینکه در خانه ها و مدل های کلاسیک کاربردی است اما اص ابدا تکراری و کسل کننده نیست.

کابینت کلاسیک

مقالات زیر را بخوانید :

enlightenedکابینت ممبران ، کابینتی خاص در آشپزخانه

enlightenedسبک کلاسیک در معماری داخلی

enlightenedویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک

کابینت کلاسیک

سخن پایانی ایرانادکور

ایرانادکور با در اختیار داشتن مهندسین متخصص که آشنا به استانداردهای روز دنیا در خصوص اصول طراحی کابینت آشپزخانه هستند، مرجع دکوراسیون داخلی در جنوب کشور است، برای انتخاب بهترین کابینت ها با  ما در شیراز در ارتباط باشید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

کابینت ممبرانکابینت رومیکابینت چوبیکابینت کلاسیک

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه