دکوراسیون

دکوراسیون مینیمال چیست؟

دکوراسیون مینیمال چیست؟

دکوراسیون مینیمال چیست؟
مینیمالیست‌ها به ساده بودن و ساده گرایی شهرت دارند. در هنر، مینیمالیسم یک سبک است و هنرمند طرح یا اثر خود را با ساده‌ترین ویژگی‌ها و جزییات خلق می‌کند. در این نوشتار این سبک را بیشتر توضیح خواهیم داد با ما در ایرانادکور همراه باشید.

تاریخ مقاله : 1399/04/30

تیم حرفه ای ما در ایرانادکور با شناخت کامل انواع سبک‌ها در دکوراسیون داخلی ، بنا بر نظر شخصی و سلیقه شما بهترین ترکیب از المان ها و عناصر را گردآوری می کند تا شما در خانه رویایی تان قدم بزنید و حس رضایت از زندگی را هر روز تجربه کنید .

سبک مینیمال

سبک مینیمال چیست؟

کلمه مینیمال واژه‌ای لاتین است که در لغت به معنی حداقل است. اصطلاح مینیمالیست نیز با توجه به محل کاربرد آن به معنی حداقلی و استفاده بردن از حداقل‌ها است. در واقع در صنعت دکوراسیون ساده گرایی همان مینیمالیسم بوده و به ساده‌تر کردن فضا و محیط و استفاده حداقلی از وسایل در هر بخش سبک مینیمال گفته می‌شود. سبکی که امروزه یکی از معروف‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود.

سبک مینیمال

ویژگی های طراحی داخلی به سبک مینیمال

اتاق خواب ساده و در اصطلاح مینیمال چه ویژگی‌هایی دارد؟ استفاده از رنگ‌های روشن و به خصوص سفید از مهم‌ترین ویژگی های مینی‌مالیستی‌ها است، اما دقت کنید که هر جایی از رنگ روشن استفاده شد، سبکش مینیمال نیست. رنگ روشن یکی از این موارد خواهد بود، دیوارهای ساده و بدون پترن یا الگو؛ قاب عکس یا تابلوهای نقاشی میانه نسبتاً خوبی با مینیمالیست‌ها دارند، به شرط آن که دیوار را از سادگی خود خارج نکند. یک نور ملایم و لطیف در فضای اتاق و روشنایی یکدست از ویژگی های دیگر است.

سبک مینیمال

تلفیق سبک مدرن و مینیمال

مینیمال می گوید: هر چه وسیله‌ها کمتر، خانه جذاب‌تر. با این شعار پیش بروید تا به حداقلی‌ترین لوازم در خانه برسید. اگر کف اتاق پارکت یا کفپوش مناسبی دارد، نیازی به فرش نیست و در قسمت دکوراتیوها نیز سعی کنید به سمت نصب تلویزیون در اتاق و یا آباژور های ایستاده در کنار مبلمان نروید؛ چرا که خود این وسایل باعث برهم زدن ترکیب منظم اتاق شده و شما را دچار وسواس در اضافه کردن سایر لوازم می‌کنند. اگر از مبل یا صندلی می‌خواهید استفاده کنید، بهتر است به جای مبل‌های تکی بزرگ و حجیم از مبل‌های راحتی جمع و جور کمک بگیرید.

سبک مینیمال

سرویس بهداشتی و حمام مینیمال

با اضافه یا کم کردن وسایل سرویس بهداشتی و حمام خود به راحتی می‌توانید به یک مجموعه مینیمال دست پیدا کنید. آینه شروع کنید. یک آینه بزرگ و عریض در بخش میز توالت ابتدایی‌ترین کار در رسیدن به هدف نهایی است. اگر فضای سرویس بهداشتی کوچک است سراغ آینه‌ای بروی که تمام عرض دیور را بپوشاند؛ این گونه است که فضایی بزرگ‌تر از حد معمول در اختیار شما قرار خواهد گرفت. حالا تمام وسایل اضافه را جمع کنید و خارج نمایید!

سبک مینیمال

آشپزخانه بادکوراسیون  مینیمال

امروزه آشپزخانه‌های به سمت مینیمال شدن حرکت کرده‌اند به طوری که یک آشپزخانه در طراحی دکوراسیون امروزی تمام المان‌های ساده و حداقلی را دارا است. از پنهان کردن تمام لوازم در کابینت‌ها که هر کدام به ظرافت صورت گرفته است، تا رنگ‌های ساده و یکدست خنثی همگی نشان از سبک مینیمال دارند. مثلاً طرح آشپزخانه جزیره‌ای که فضای آشپزخانه را به دو بخش بسیار ساده و زیبا تقسیم می‌کند به ببیننده القا می‌کند برای رسیدن به حداقل‌ها شکستن بعضی از اصول کار را جذاب‌تر و جالب‌تر نیز خواهد کرد.

سبک مینیمال

مطالب پیشنهادی ما برای مطالعه بیشتر:

enlightenedمحبوب‌ترین ایده‌های طراحی اتاق نشیمن

enlightenedایده‌های طراحی سبک مینیمالیست

enlightenedدکوراسیون تلفیقی سنتی و مدرن

مینیمال

سخن پایانی ایرانادکور

خوب است که سبک های دکوراسیون را بشناسید و طبق سلیقه خود یکی را انتخاب کرده و طبق آن پیش بروید اما گاهی مرز تشخیص این سبک ها بسیار باریک می شود. اینجاست که ما می توانیم در کنار شما باشیم تا بهترین اجرای دکوراسیون در جنوب ایران را به شما ارائه نماییم. تیم طراحی دکوراسیون داخلی ایرانادکور مفتخر به اجرای پروژه های موفق بسیار است که حاصل تحصیل علم و تجربه سالیان است. با ما در تماس باشید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

سبک دکوراسیونمینیمالسبک مدرنطراحی مینیمال

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه