مصالح ساختمانی

پارکت بهتر است یا سرامیک

پارکت بهتر است یا سرامیک

پارکت بهتر است یا سرامیک
در هنگام انتخاب کفپوش برای منزل باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. برای یافتن جواب این سوال که پارکت بهتر است یا سرامیک پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

تاریخ: 1399/4/22

انتخاب بهترین کفپوش برای منزل یکی از دغدغه‌های همیشگی ساکنین منزل و طراحان بوده است. از بین کفپوش‌های فراوانی که در بازار وجود دارد قطعاً انتخاب بهترین کفپوش امری دشوار می‌باشد. یکی از سوال‌های اساسی این است که پارکت بهتر است یا سرامیک؟ ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در این نوشتار به بررسی این موضوع می‌پردازد.

پارکت یا سرامیک بهتر است

انتخاب کفپوش مناسب

فرقی نمی‌کند که شما به تازگی در حال ساخت و ساز خانه خود هستید یا قصد انجام تعمیراتی اساسی را برای منزل خود دارید. در هر صورت انتخاب یک کف پوش مناسب از ضروریات می‌باشد. امروزه هنگام انتخاب کفپوش برای منازل و حتی دفاتر اداری و تجاری، انتخاب‌های بسیاری پیش روی افراد است. بنابراین، تنها راه برای انتخاب یک کف پوش مناسب و عالی برای منزل فقط از طریق داشتن اطلاعات کافی صورت می‌گیرد. سوالاتی از قبیل پارکت بهتر است یا سرامیک؟ فرش یا لمینت؟ سوالاتی متداول است. انتخاب بهترین برند کف پوش یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد است.

پارکت یا سرامیک

پارکت بهتر است یا سرامیک

در راستای داشتن یک انتخاب صحیح برای کفپوش منزل و انتخاب بین پارکت یا سرامیک، بهتر است تا در ابتدا با پارکت و سرامیک و مزایا و معایب هر کدام به درستی آشنا شده و سپس انتخاب کنید. پارکت کفپوشی از جنس چوب است و قطعاً بزرگترین مزایای کفپوش چوبی این است که به عنوان عایق صدا و گرما عمل می‌کند و زیبایی آن نیز بسیار بیشتر از هر نوع کفپوش دیگر است. همچنین پارکت دارای ویژگی‌های خاصی مانند ضد خش و نسوز بودن، نظافت راحت و نرم‌تر بودن نسبت به سرامیک است. مقایسه انواع کفپوش‌ها به شما کمک می‌کند تا انتخاب صحیحی داشته باشید.

تفاوت سرامیک و پارکت

سرامیک نیز یکی از کفپوش‌های قدیمی به حساب می‌آید و قابل به ذکر است که با کفپوش سنگ تفاوت دارد و یکسان نیست. سرامیک‌ها در حالت کلی به دو دسته لعاب‌دار و بی‌لعاب تقسیم می‌شوندکه با توجه به نوع و درجه کیفیت آن، دارای قیمت‌های متفاوتی نیز می‌باشد. امروزه سرامیک‌ها محبوبیت خود را در میان کاربران از دست داده‌اند، زیرا معایب آن‌ها به مراتب بیشتر است. سرامیک‌ها بسیار شکننده و لغزنده هستند و احتمال سرخوردن و یا ایجاد شکستگی بر روی آن‌ها در اثر ضربه بسیار بالا است. سرامیک برای کفپوش اتاق کودک اصلاً مناسب نیست.

تفاوت سرامیک و پارکت در چیست

کفپوش بخش بسیار مهمی از یک خانه به حساب می‌آید. شما با کف پوش منزل خود قرار است تا سال‌ها زندگی کنید و از آن استفاده ببرید. بنابراین، بسیار مهم است که کف پوشی را انتخاب کنید که از لحاظ دوام، زیبایی، مقاومت و کاربرد بیشترین کارآیی را برای شما داشته باشد. هیچ زمان به صورت قاطع نمی‌توان اذعان داشت که که کدام کفپوش بهترین است، اما می‌توان با توجه به شرایط هر خانه بهترین انتخاب را داشت. اینکه پارکت بهتر است یا سرامیک به انتخاب شما بستگی دارد.

enlightenedاجرای کف پوش با چوب پلاست در شیراز

enlightenedاجرای کفپوش دفتر کار

enlightenedکفپوش برای مغازه در شیراز

مزایا و معایب سرامیک

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای درخشان و طولانی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور تلاش دارد تا همواره برترین و منحصر به فردترین خدمات را به شما عزیزان ارائه کند.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

پارکت بهتر است یا سرامیکمزایای پارکتمزایای سرامیکمقایسه پارکت و سرامیک

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه