آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

نصب و اجرای هود آشپزخانه در شیراز

نصب و اجرای هود آشپزخانه در شیراز

نصب و اجرای هود آشپزخانه در شیراز
هود یکی از اجزای اصلی هر آشپزخانه‌ای به حساب می‌آید که تاثیر به سزایی در دکوراسیون آشپزخانه نیز دارد. نصب و اجرای هود آشپزخانه در شیراز نیز تابع اصول و قوانین اصلی است.

تاریخ: 1399/3/29

هود در آشپزخانه یکی از اجزای اصلی به حساب می‌آید و همچنین می‌تواند تاثیر شگرفی بر دکور آشپزخانه داشته باشد. نصب و اجرای هود آشپزخانه دارای اصول و قوانین خاصی می‌باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی همواره تلاش می‌کند تا بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد.

نصب و اجرای هود آشپزخانه در شیراز

هود در آشپزخانه

هود یکی از وسایل برقی حساس در آشپزخانه می‌باشد که باید در نصب و اجرای آن دقت کافی را به خرج داد. از آنجایی که هود مستقیماً در بالای سر گاز قرار می‌گیرد، پس باید حتماً اصول و نکات نصب را رعایت کرد. هود دارای انواع و مدل‌های مختلفی می‌باشد که انتخاب هر کدام از انواع هود به مسایل مختلفی مرتبط است. یکی از محتمل‌ترین مشکلاتی که برای هود ممکن است پیش آید، خطر سقوط می‌باشد. بنابراین، نصب هود توسط یک فرد حرفه‌ای و رعایت اصول نصب ضروری است. آشنایی با انواع آشپزخانه و چیدمان آن در مشخص کردن محل نصب هود به شما کمک خواهد کرد.

نصب و اجرای هود آشپزخانه

ضرورت استفاده از هود در آشپزخانه

هود در آشپزخانه منزل و کارخانجات و آشپزخانه‌های رستوران‌ها از کاربردی‌ترین و ضروری‌ترین لوازم به حساب می‌آید، زیرا باعث جذب آلودگی، دود و چربی می‌شود و از پخش شدن آن‌ها در فضا جلوگیری می‌کند. هود باید حتماً در مکان مناسبی بالای سر گاز و فضای پخت و پز نصب شود تا چربی و دود در موقع پخت و پز یا کباب کردن غذا را جمع‌آوری کرده و از طریق کانالهای خروجی که به هود متصل هستند، آلودگی‌ها را به بیرون منتقل کند. آشنایی با مهم‌ترین عناصر طراحی آشپزخانه به شما کمک می‌کند تا تصمیم هوشمندانه‌ای در این خصوص اتخاذ کنید.

نصب و اجرای هود

مراحل نصب و اجرای هود آشپزخانه

در مرحله اول باید هود مناسب برای آشپزخانه منزل خود را انتخاب کنید. با بررسی ویژگی‌ها و خصوصیات هر مدل هود مانند اندازه و ابعاد، قدرت و رنگ هود می‌توانید یکی از انواع هود را انتخاب کنید. سپس باید حتماً برای نصب هود از یک فرد متخصص درخواست کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. مراحل نصب هود نیازمند دقت بالایی است و شما باید حتماً برق آشپزخانه را قطع کنید و اطمینان حاصل کنید که در مراحل نصب نیز برق آشپزخانه روشن نمی‌شود. سپس با رعایت نکات ایمنی می‌توانید کار خود را شروع کنید.

نصب هود آشپزخانه

مرحله بعدی در هنگام نصب هود این است که انتخاب کنید قصد دارید تا هود زیر کابینتی داشته باشید یا هود تخلیه‌ای. اگر از هود تخلیه‌ای در آشپزخانه استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که دودکش دقیقاً متناسب با هود می‌باشد و مسیر دودکش مستقیماً به فضای خارج از منزل هدایت می‌شود و در مسیر به دیوار بن بست یا شیروانی سقف برخورد نمی‌کند. هود یک وسیله حساس و پرکاربرد است. پس سالیانه هود خود را بررسی کرده و مدام دریچه‌های آن را تمیز کنید تا از کارکرد صحیح هود اطمینان حاصل کنید. کابینت‌های کنار هود نیز باید هوشمندانه انتخاب شوند. مطالعه مقاله معرفی اجزای کابینت آشپزخانه یه شما اطلاعات مفیدی در این خصوص می‌دهد.

انواع هود آشپزخانه

اگر شما نیز به دکوراسیون منزل و آشپزخانه خود اهمیت می‌دهید و همواره به دنبال این هستید تا با استفاده از ایده‌های جدید و منحصر به فرد، دکوری زیبا و دلنشین را در فضای منزل خود ایجاد کنید، پس به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مقالات زیر را مطالعه بفرمایید.

enlightenedدکوراسیون آشپزخانه مدرن

enlightenedدکوراسیون آشپزخانه کوچک

enlightenedانواع آشپزخانه و چیدمان آن

بهترین هود آشپزخانه

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز همواره تلاش می‌کند تا بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش خود با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه