تاسیسات و سازه در معماری

بازسازی سقف چوبی

بازسازی سقف چوبی

بازسازی سقف چوبی
بازسازی سقف چوبی خانه یکی از مهمترین راهکارها برای جلوگیری از اتلاف انرژی است و نوعی عایق بندی محسوب می شود. وجود ضعف، ترک و شکستگی در سقف های چوبی باعث نفوذ آب و تبادل سرما و گرما با محیط اطراف خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

تاریخ مقاله : 1399/03/08

کاربرد چوب در معماری و طراحی داخلی، در کنار هنرمندی طراحان حرفه ای و با تجربه می تواند زیبایی بیافریند. ما در ایرانادکور زیبایی می آفرینیم تا شما را به محیط اطرافتان دلگرم کنیم و شادی را ماندگار نماییم.

سقف چوبی خانه

سقف های چوبی

سطحی که بیش از همه در معرض اشعه  خورشیدی قرار دارد، سقف است. گرمای خورشید گاهی باعث خشک شدگی سقف های چوبی و ترک خوردن ان می شود، رطوبت، برف و باران هم از استحکام آن ها کم خواهد کرد و به مرور پوسیدگی و ترک خوردگی پیش خواهد آمد. هوای خانه در تابستان داغ خواهد شد و با وجود اقداماتی که برای خنک کردن فضا انجام می شود (تهویه هوا، سیستم رطوبت زدایی) مشکل همچنان پابرجا خواهند ماند.

بازسازی سقف چوبی خانه

در فصول سرد هم سقف چوبی خانه به یک نقطه  ضعف بدل خواهد شد و بیشتر گرمای داخل خانه از طریق سقف خانه چوبی به هدر خواهد رفت، زیرا هوای گرم سبک است و هوای گرم و مرطوب به سمت بالا و بیرون حرکت می کند. بنابراین بایستی این نقاط ضعف را شناسایی کرد و به موقع آن را کنترل و تعمیر نمود.

بازسازی سقف چوبی خانه

پیشگیری از ترک خوردگی و پوسیدگی سقف های چوبی

بام چوبی هنگامیکه ساخته می شود باید بتواند چندین دهه عمر داشته باشد و به علاوه باید ظاهری جذاب نیز داشته باشد. پس بهتر است از بهترین نوع چوب برای سقف استفاده نمود. همچنین بهترین حالت استفاده از چوب های صاف است چوب های منحنی دوام کمتری دارند و بسیار سریعتر استحکام خود را از دست خواهند داد.

سقف چوبی

مزایا و معایب استفاده از چوب برای سقف

مقاومت در برابر اسید، مقاومت در برابر انبساط حرارتی  و عملکرد خوب در برابر زلزله از ویژگی سقف های چوبی است، اما چوب هنگام مجاورت طولانی با آب ساکن، مقاومت نمی کند، وجود همزمان آب و اکسیژن در مجاورت چوب، محیط مطلوبی برای رشد قارچ، کپک و دیگر خوره های چوب را فراهم می کند و این ها می توانند در زمانی کوتاه (چند روز یا چند هفته) قسمت های اصلی چوبی ساختمان که وزن خانه را تحمل می کنند، را نابود کند.

انواع سقف چوبی خانه

راه های افزایش عمر سقف های چوبی

پوشاندن مصالح چوبی با مواد ضد قارچ، استفاده از موادی مثل روکش های لمینتی بر روی سازه های چوبی. با افزودن ترکیبات خاصی بر روی مصالح چوبی، عمر آن بین پنج تا هفت سال بیشتر خواهد شد، علاوه بر اینکه بر زیبایی آن نیز افزوده  هم می شود.  رعایت درست فاصله قطعات چوب با خاک و هوا نیز در دوام سقف تاثیر می گذارد  در واقع آن قسمت از چوب که در خاک است دوام بالاتری دارد.

سقف چوبی

مقالات زیر را هم بخوانید و اطلاعاتتان را افزایش دهید:

enlightenedمزایای کاربرد چوب در معماری

enlightenedمعجزه چوب در دکور خانه

enlightenedبازسازی سقف خانه با چوب

بازسازی سقف

سخن پایانی ایرانادکور

چوب جزو مصالح ساختمانی اکولوژیک است که دارای جذابیت بسیاری است. مردم بر این باورند که چوب نماد گرمی و راحتی است. علاوه بر این، چوب می تواند یک خانه را به محلی جذاب برای خانواده و دوستان تبدیل کند. ما نیز در کنار شماییم تا بهترین متریال ها و برترین روش های اجرا را ارائه دهیم. ایرانادکور مجری برترین پروژه های دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب ایران است. کافیست با ما در تماس باشید و در خصوص انواع چوب و کاربرد آن ها در دکوراسیون مشاوره رایگان دریافت کنید.

نویسنده: ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

سقف چوبیخانه چوبیبازسازی سقفبازسازی چوی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه