دکوراسیون

اجرای دکوراسیون داخلی با شیشه

اجرای دکوراسیون داخلی با شیشه

اجرای دکوراسیون داخلی با شیشه
شیشه متریالی شگفت انگیز است که از قدیم از پرکاربردترین ها در طراحی داخلی منزل ایران ها به شمار می آمده است. این متریال با شفافیتی که با خود به همراه می آورد، می تواند خشونت را در دکوراسیون داخلی کاهش می دهد و فضا را روشن تر و بزرگتر به نمایش می گذارد. در این نوشتار کاربرد شیشه در دکوراسیون داخلی را بررسی خواهیم کرد با ما همراه شوید.

تاریخ مقاله : 1399/03/03

ایرانادکور، مرجع دکوراسیون داخلی در جنوب کشور، مشاور شما در زمینه های مختلف طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان ها و طراحی فضاهای سبز خواهد بود. در این نوشتار انواع شیشه‌ها و کاربرد آن‌ها در ساختمان سازی مورد بحث قرار می گیرد.

شیشه در دکوراسیون داخلی

کاربرد شیشه در دکوراسیون داخلی

شاید کاربردهای شیشه در طراحی داخلی از دید شما محدود باشد.  اما ظرافتی که شیشه دارد آن را به گزینه ای مناسب برای فضاهای مختلف مناسب می کند شیشه متریالی است که براحتی با سایر متریال ها از قبیل فلز، چوب، سنگ و … ترکیب می شود و جذابیت خاصی را پدید می آورد. سال های پیش در معماری ایران باستان از شیشه های رنگی برای نورپردازی و جلوه بخشی در بناها استفاده می شد. از کاخ ها گرفته تا اماکن مذهبی و حتی منازل، شیشه های رنگی و آبگینه کاری رواج داشت.

شیشه در دکوراسیون داخلی

استفاده از شیشه به عنوان پارتیشن

قرار دادن شیشه به عنوان پارتیشن و جدا کننده یکی از پرکاربردترین حالت های استفاده از انواع شیشه است، هرگاه بخواهیم ارتباط دیداری بین دو فضا را حفظ کنیم از شیشه به عنوان پارتیشن استفاده می کنیم تا به نور اجازه دهیم از فضایی به فضای دیگر راه پیدا کند. اگر فضای منزلتان کوچک است، بهتر است برخی از دیوار های غیر ضروری را حذف کنید و از پارتیشن های شیشه ای برای جداسازی بخش های مختلف آن استفاده کنید.

شیشه در دکوراسیون

استفاده از شیشه به عنوان درب

درهای کشویی شیشه ای یکی از کاربردهای شیشه است. از درب کمد های ریلی گرفته تا درب اتاقک دوش حمام و درب های سرویس های مستر. درب اتاق غذا خوری، تراس و اتاق کار نیز می تواند با شیشه طراحی شود. درب های سند بلاست شده نیز جایگاه خوبی در بازار دارند.

درب شیشه ای

کف و سقف شیشه ای

کف و سقف شیشه ای هم زیبایی خاص خود را دارد. استفاده از شیشه در طراحی کف و سقف فضا می تواند به ایجاد شفافیت در محیط مورد نظر کمک زیادی نموده و یک فضا را خاص و زیبا جلوه دهد. کف های شیشه ای در سوپر مارکت ها و فروشگاه های بزرگ هم به عنوان دکور استفاده می شود. سقف ها نیز گاهی به صورت شیشه ای کار گذاشته می شوند تا نور را  از بالا به درون منتقل کنند. گاهی در برخی فضاها نور طبیعی از اطراف وارد نمی شود. سقف شیشه ای می تواند روشنایی طبیعی را تامین نماید.

سقف شیشه ای

پله های شیشه ای

در دکوراسیون مدرن، می توان پله ها را با ظرافت و زیبایی از شیشه ساخت. چنین راه پله ای می تواند بسیار ظریف، زیبا و متفاوت باشد و به فردی که روی سطح آن قدم می گذارد احساس سبکی و معلق بودن را القا کند. این نوع طراحی راه پله بسیار زیباتر از بسیاری انواع دیگر به نظر می رسد و در نوع خود خاص و خیره کننده است. نوشتارهای زیر هم می تواند به اطلاعات شما بیافزاید:

enlightenedکاربرد شیشه در معماری

enlightenedکاربرد تایل شیشه ای در ساختمان

enlightenedشیشه سکوریت در صنعت ساختمان سازی

پله شیشه ای

ما در ایرانادکور در کنار شماییم تا خلاقیت را وارد فضاهای شما کنیم تا از محیط اطرافتان بیشتر لذت ببرید چراکه خلاقیت و تفکر خلاق در معماری، سرلوحه ما در تیم طراحی داخلی است. بهترین اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز را از ما بخواهید.

نویسنده: ص.توکلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

شیشه در معماریکاربردی شیشه در دکوراسیون داخلیپله شیشه ایدرب شیشه ای

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه